سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند، کسی است که مردم از زبانش بترسند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31

آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: بر همه لازم است که به مقتضیات زمان خود دقت و توجه کنند زیرا یکی از موضوعات مهم در فرهنگ اسلامی مساله شناخت زمان است.


آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امام راحل با انقلاب خود، اسلام را وارد عرصه زندگی و خودباوری را جایگزین خودباختگی کرد.

وی افزود: در زمان حاضر مدیریت زمان بسیار مهم و اساسی است و پیشرفت‌های ما حاصل مدیریت زمان است. وی ادامه داد: ما باید اسلام و دستاوردهای گذشته را حفظ کنیم تا بتوانیم به پیشرفت برسیم و برای این پیشرفت باید تلاش و کوشش بسیار داشته باشیم.

نوری همدانی با بیان اینکه بین تجددگرایی و نوآوری، تفاوت بسیاری است افزود: اسلام، تجددگرایی را که اروپاییان در رنسانس پیاده کردند و مذهب و اخلاقیات را فراموش کردند، نمی‌پذیرد و با آن مخالف است اما نوآوری که در آن نفی گذشته و مذهب نباشد و با مطالعه، ابتکار و خلاقیت همراه باشد را قبول می‌کند و آن را می‌پذیرد.

وی افزود: طی جنگ جهانی دوم، آمریکا قدرت بسیاری پیدا کرد و کشورهای اسلامی تحت سلطه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دولت‌های استعمارگر قرار گرفتند و در داخل کشور نیز دست‌نشانده‌های قدرت استعماری حکومت می‌کردند اما امام راحل با شهامت، مدیریت و تدبر خود، اسلام را زنده و کشور را از زیر سلطه مستکبران خارج کرد. این مرجع تقلید با بیان اینکه وهابیت فرقه تندرویی است، تصریح کرد: این گروه با برداشت غلط خود اسلام را بدنام کرده‌اند و بین مسلمانان اختلاف و تفرقه‌افکنی می‌کنند اما ما باید نشان دهیم که در اسلام فرهنگ اتحاد و دوستی حاکم است و تفرقه افکنی از نقشه‌های شوم دشمنان برای پیشبرد اهداف آنهاست.

وی گفت: استعمار در جداسازی حوزه و دانشگاه تلاش داشت اما نتوانست به هدف خود برسد.

وی ادامه داد: تمام علوم ما چه قدیم و چه جدید همه برگرفته از اسلام است و حتی اروپاییان نیز علم خود را از اسلام گرفته‌اند اما آن را علیه ما استفاده می‌کنند.


 نوشته شده توسط حامد در سه شنبه 87/12/13 و ساعت 1:42 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 151473
جستجو در صفحه

خبر نامه