سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و فرمود : ] از بخشیدن اندک شرم مدار که محروم کردن اندک‏تر از آن بود . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31

به گزارش شیعه آنلاین، "مدحت شعبان زکی" مفتی مصر را به تجاوز حد و مرزهای قانونی عقاید و مذهب متهم کرده و گفت: "شیخ علی جمعه" بر اساس میل و عقاید شخصی خود فتوایی کلی برای مصر صادر کرد و این کار مخالف قانون به شمار می‌رود. او به مذهب تشیع علاقه زیادی دارد از همین رو چنین فتوایی را صادر کرد و در آن اجازه عبادت بر اساس مذهب جعفری را جایز دانست.


این وکیل پایه یک دادگستری مصر در ادامه گفت: من روز گذشته از شیخ علی جمعه شکایت کردم و اکنون خواستار برکناری فوری وی هستم، زیرا او مسائل شخصی را با منافع عمومی مخلوط کرده است.


گفتنی است "شیخ علی جمعه" مفتی اعظم مصر چند روز پیش طی اظهاراتی عبادت بر اساس فقه امام جعفر صادق(ع) را جایز دانسته و گفته بود: باید اعتراف کنیم که شیعیان از ما پیشی گرفتند. برخی‌ها تلاش می‌کنند که روابط میان شیعه و سنی را تیره کنند و به وحدت میان مسلمانان ضربه بزنند تا از این طریق به اهداف خود دست یابند از همین رو بنده با صدور فتوایی عبادت بر اساس فقه شیعی را جایز اعلام می‌کنم. ما می‌توانیم با شیعیان همکاری کنیم زیرا تا وقتی شیعه و سنی یک قبله دارند، تفاوتی میان آنان نیست. شیعیان همواره در طول تاریخ بخشی جدایی ناپذیر از امت اسلامی بوده‌ند. پیروان مذهب تشیع در اصل طایفه‌ای پیشرفته هستند اما برخی افراد وجود دارند که برای ایجاد اختلاف، کتب شیعی بسیار قدیمی را می‌گردند تا برخی مطالب اختلاف برانگیز را استخراج کنند. برخی نظام های سیاسی که از سوی وهابییون حمایت و پشتیبانی می‌شوند، تمام تلاش خود را به خرج می‌دهند تا روابط میان دو مذهب شیعه و سنی را تیره کنند. "شیخ شلتوت" رئیس دانشگاه الأزهر مصر در قرن گذشته میلادی نیز فتوایی صادر کرده بود و عبادت بر اساس مذهب جعفری را جایز دانسته بود.


 نوشته شده توسط حامد در سه شنبه 87/12/13 و ساعت 1:31 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 151481
جستجو در صفحه

خبر نامه