سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش، زمام دار و کردار، راننده و نفس(مرکبی) سرکش است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31

یک فیلم ساز سنی ساخت سریال امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) با نام "أسباط" را تا چند روز دیگر آغاز خواهد کرد

داستان این فیلم توسط "محمد یساری" فیلم‌نامه نویس سوریه‌ای نوشته شده است و قرار است توسط "عبدالباری ابو خیر" کارگردانی شود. تا بدین لحظه هم 3 میلیون دلار برای آغاز کار در اختیار تیم قرار داده شده است.
 پیش بینی می‌شود مراجع تقلید عظام به دلیل سنی بودن تیمی که قرار است این فیلم را بسازد، و تاریخی که این فیلم‌نامه براساس آن نوشته شده است، واکنش شدیدی از خود نشان بدهند.

عامل دیگری که بدون شک موجب خشم مراجع تقلید و محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهد شد، به تصویر کشیدن چهره امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) است.

نکته خشم برانگیز در این سریال این است که قرار است رابطه اهل بیت(ع) به وی‍ژه فرزندان امام علی(ع) با آنانیکه خود را صحابه می‌نامند و به اهل بیت(ع) خیانت کردند را خوب نشان دهد.

 این فیلم قرار بود در سوریه ساخته شود اما وزارت اوقاف اسلامی سوریه گفته بود در صورت نمایش دادن چهره دو امام معصوم، پروانه ساخت آن را صادر نخواهد کرد از همین رو تیم سازنده به کویت رفتند.

 طرفی شیخ محمد سعید رمضان بوطی" از چهره های سرشناس دینی اهل سنت سوریه با صدور فتوایی ساخت این فیلم را حرام اعلام کرده بود زیرا آن را موجب ایجاد فتنه میان مسلمانان می دانست.

 این سریال قرار است برای ماه مبارک رمضان آینده آماده شود و بازیگرانی که در آن نقش ایفا می‌کنند از اردن، سوریه، مراکش، تونس، و برخی کشورهای حوزه خیلج فارس هستند.


 نوشته شده توسط حامد در سه شنبه 87/12/13 و ساعت 2:14 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 151493
جستجو در صفحه

خبر نامه